کد مطلب:277204 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:122

بشارت ظهور حضرت قائم در کتاب دادتگ
در كتاب «دادتگ» كه از كتب مقدّسه برهمائیان هند است، بشارت ظهور مبارك حضرت «قائم (علیه السلام)» چنین آمده است:

«بعد از آن كه مسلمانی به هم رسد، در آخر الزمان، و اسلام در میان مسلمانان از ظلم ظالمان و فسق عالمان و تعدّی حاكمان و ریای زاهدان و بی دیانتی امینان و حسد حاسدان بر طرف شود و به جز نام از آن چیزی نماند، و دنیا مملو از ظلم و ستم شود، و پادشاهان، ظالم و بی رحم شوند، و رعیّت بی انصاف گردند و در خرابی یكدیگر كوشند و عالم را كفر و ضلالت و فساد بگیرد، دست حق به در آید، و جانشین آخر «ممتاطا» [1] .



[ صفحه 298]



ظهور كند و مشرق و مغرب عالم را بگیرد و بگردد همه جا (همه جهان را) و بسیار كسان را بكشد، و خلایق را هدایت كند، و آن در حالتی باشد كه تركان، امیر مسلمانان باشند، و او غیر از حق و راستی از كسی قبول نكند». [2] .

آنچه در این بشارت و بشارتهای قبلی در مورد ظهور مبارك حضرت مهدی (علیه السلام) آمده است، اكثر آنها بدون كم و كاست با روایات اسلامی منطبق است، و ممكن است؛ برخی تصوّر كنند كه شاید بعضی از مطالب این پیشگویی كمی اغراق آمیز است، ولی باید توجّه داشت كه همه فرازهای این پیشگویی كه در ضمن، تعدادی از علایم ظهور را نیز بر شمرده است در بسیاری از روایات اسلامی آمده و حتّی در دو حدیث بسیار مفصّل و طولانی كه از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) و امام صادق (علیه السلام) در مورد حوادث قبل از ظهور از آن دو بزرگوار نقل شده به تفصیل سخن رفته است كه ما به جهت اختصار از نقل آنها صرف نظر می نماییم، و علاقه مندان می توانند به منابعی كه در پاورقی آورده ایم، مراجعه فرمایند. [3] .


[1] ممتاطا: در زبان هندي به معني «محمّد» است.

[2] علائم الظهور كرماني، ص 18 ـ او خواهد آمد، ص 80.

[3] بحار الانوار، ج 6، ص 306 از رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) و ج 52، ص 254 از امام صادق (عليه السلام) ـ كافي، ج 8، ص 36، 42 ـ مهدي موعود، ص 1036، 1045 و بسياري از منابع ديگر از تفسير و حديث.